* Jag ringer mina bröder - recension!

Bokens titel: Jag ringer mina bröder
Författare: Jonas Hassen Khemiri
Handling: En bilbomb har exploderat mitt i Stockholm. I ett dygn får en följa Amor som känner sig utstirrad, förföljd och nästan medskyldig trots sin oskyldighet. 
 
TRE BRA:
  1. Sjukt medryckande och spännande
  2. Kort och koncis
  3. Annorlunda språk - boken har verkligen en unik röst!
EN MINDRE BRA:
  1. Lite rörig, men det känns som att det är meningen. Amors förvirring lyser liksom igenom och att jag hade lite svårt att hänga med kändes på något sätt som en del av berättandet av historien.
HELHETSINTRYCK:
Jag läste ut boken på ett dygn, och då jobbade jag även åtta timmar den dagen. Lånade boken på e-boks-biblan på kvällen och läste en timme innan jag gick och la mig. Dagen efter läste jag på bussen till jobbet, på rasten, på bussen hem och nån timme här hemma innan den tog slut. Jag tänker att det säger rätt mycket om hur mycket jag tyckte om den! Boken är ju visserligen väldigt kort (151 sidor som pocket enligt adlibris) så det är ju inte så konstigt att den gick fort att läsa, men min poäng är ju att den verkligen fångade mig! Det var helt enkelt väldigt bra: ganska lättläst och otroligt spännande!
 
recensioner | |
Upp