* Allt jag inte minns

(jag vet att jag använt samma bild till två inlägg på raken nu, men jag har inga fler bilder just nu)

 

Bokens titel: Allt jag inte minns
Författare: Jonas Hassen Khemiri
Handling:Det är så himla svårt att ge den här bokens handling en rättvis beskrivning utan att avslöja för mycket. Det är en bok om kärlek och vänskap och mycket mer.

BRA:

  1. Unik författarröst - precis som jag skrev när jag recenserade Jag ringer mina bröder är att Jonas Hassen Khemiri verkligen har ett eget sätt att berätta en historia. 
  2. Noga mejslade karaktärer - många av bokens karaktärer får vi lära känna både genom deras egna ögon och ur andra karaktärers perspektiv. Jag tycker även att författaren har lyckats väl med att undvika klyschiga personligheter. 


MINDRE BRA:

  1. Trots välskriven berättelse tyckte jag att det var svårt att hänga med i bytena mellan olika berättare, vem som var vem och så. Men jag antar att det kanske bara är en del av författarens sätt att skapa nyfikenhet och spänning. 
  2. För lite spänning - i de sista 20 procenten* av boken hade jag riktigt svårt att lägga ifrån mig den, men jag hade önskar att den känslan hade infallit lite tidigare, för då hade den varit ännu bättre! 


HELHET:
Jag gillade den här boken. Det enda jag hade önskat mer av är spänning, men annars var den riktigt bra! Har nog inte så mycket mer att säga om den här boken faktiskt, den var inte det bästa jag läst på länge men den absolut inte heller det sämsta!

* läser ju på läsplatta så att tala i procent känns lättast då sidnumreringarna är helt annorlunda jämfört med en vanlig bok

recensioner | |
Upp